I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 27 november 2011

Söndag!

Helgen lider mot sitt slut. Den började en aning i moll men nu känns det som om den ändå slutar i dur. Visst trycker söndagsångesten på men det gör inget för helgen har varit fin. Jag har haft mina nära och kära runt mig i omgångar och det känns så gott. Första advent har vi firat på traditionsenligt vis, maken tvingar oss att vara lite sociala och ta årets runda på julskyltningen. Detta år blev det en kort runda som avrundades med bakelse hemma hos mor och far.


Väl hemma blev det familjemiddag, älggryta, med alla barna + bonus. Tonen är rå men ack så hjärtlig och gemytlig och jag blir varm av lycka, detta är min guldkant. Nu börjar faktiskt julstämningen infinna sig trots utebliven kyla och snö och jag hoppas att julen kommer med frid och värme. Söndagskvällen kommer att tillbringas i soffan med lite pepparkakor, ädelost och världens bästaste. Jag är så lycklig att vi har varann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar