I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 30 november 2011

Snart är jag på G igen!

Är det något som jag inte gillar så är det att vara sjuk. När jag är sjuk önskar jag att jag var liten igen. Jag längtar efter mormors och mammas ömma och vårdande händer. Att få krypa upp i knä och bara bli härligt omhändertagen.

Samtidigt vet jag att man ska inte gnälla när det finns så många som är riktigt sjuka. Jag är bara sjuk för att jag har ont, för det onda får jag piller att ta och dessa piller tycker inte min kropp om, så då blir jag sjuk. Biverkningar kallas det och i mitt fall är de värre än det onda jag har. Magen, huvudet och kroppen säger stopp, inget mer gift här! Sömnen uteblir med sin närvaro och benen är så darriga att ett asplöv vore avundsjukt. Ta det lugnt, koppla av och vila, råden skallar runtomkring. Samtidigt hopas det jag skulle behöva göra och i tanken snurrar alla måsten som en karusell. Vilken soppa! Nu ska jag ändå ta råden på allvar och lägga mig i soffan och titta på något av den sk*t som TV:n har att erbjuda. Snart är jag på G igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar