I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 15 november 2011

Kaffestund!

När orken tryter, humöret sjunker och kaffetarmen skriker av längtan, då tar jag de få stegen in till de "bästaste". De "bästaste" kollegorna har alltid en axel att luta sig mot, alltid ett uppmuntrande ord till hands och en god kopp kaffe att bjuda på. Om jag har tappat bort mitt leende så vet jag precis var jag kan få ett nytt. Goda skratt, råa skämt och omtänksamheter. Blanda detta med givande pedagogiska diskussioner och bollande av funderingar och tankar så har man receptet på "bästaste" kollegorna i världen. En kall och mörk novemberkväll lyses och värms upp av blotta tanken på er. Tack för att Ni finns, Ni i dörren intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar