I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 13 november 2011

Fars Dag!

I dag är det alla pappors dag! Och jag har många som jag vill tillägna dagen. Först & främst mina barns far. Han som finns där för sina barn 24-7.



Sedan har jag min alldeles fantastiska pappa som, snart 83 år gammal och nyopererad i ryggen, undrar varför han inte har någon ork. Han är den mest osjälviska person jag känner och han gnäller aldrig. Det är med stolthet och kärlek som jag kallar honom "min pappa".








Så har jag en pappa som tittar ner på mig från sin stjärnhimmel, han får också mina tankar en dag som denna. Morfar & farfar som finns med mig i mina tankar tillhör såklart också huvudpersonerna en så'n här dag.




Jag har den bästa svärfar man kan önska sig. Vi munhuggs och retas men han finns där när jag behöver en varm kram.






Det finns andra "pappor" som jag jar lånat lite under åren som gått och alla dessa vill jag tillägna denna dag, ingen nämnd, ingen glömd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar