I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 2 november 2011

Karlstad!

Vi ska till Karlstad! I morgon! Vi tar tåget 07.38 från Hallsbergs station och kommer att anlända till Karlstad Central ca 08.41, det är ju SJ vi åker med så tidsplanen kanske inte är 100-procentig. Frågan man kan ställa sig är ju varför åka till Karlstad på en torsdag och svaret gör nog inte många klokare. Vi ska dit över dagen för att shoppa, fika, äta och bara njuta av den värmländska atmosfären. Vår förhoppning är att den vida berömda "sola" i Karlstad ska förära oss sin närvaro. Detta låter säkert alldeles galet i mångas öron och en del kanske bara höjer ett ögonbryn men en del av er vet vilken mysig stad Karlstad är och förstår precis. Alltså är anledningen ingen speciell, förutom att det är nära, behändigt tågavstånd och bara ett avbrott i den grå. Jag har den stora äran att få sällskap av två favorittjejer nämligen Jullan och Amanda och förhoppningsvis blir det en dag att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar