I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 4 november 2011

Mitt höstlov!

Karlstad tur & retur! Jag kan varmt rekommendera en heldag i Karlstad. Vi började med en frukostfika på Mat & Muffin, Caffe Latte, juice och en dubbelfralla med skinka och ost. Så var det dags att kavla upp ärmarna och vässa armbågarna inför det stora shoppingracet. In och ut i affärer, fram och tillbaka, om och om igen. Åhlens, Vero Moda, H & M, Betty Barclay, Kapp-Ahl, Lindex, Monki, Bik Bok, Carlings, Vila mm mm. På Intersport fann vi JACKAN och Jullan blev nöjd. Det blev stövlar, byxor, tröjor, tunikor, toppar, trosor, BH, cardigan mm mm. När klockan var 17.00 var vi fulla med kassar, trötta och pengarna började sina. I väntan på tåget tog jag en Latte, tjejerna varsin varm choklad med vispgrädde och ett par kupor lyxig glass. Sedan hade vi ändå lite mer tid kvar så en julklapp inhandlades innan vi styrde kosan mot stationen. Väl där fick vi besked om att tåget var försenat ca en kvart som så småningom blev till drygt en halvtimme. Hemma i Hallsberg väntade världens bästa make och pappa på sina trötta tjejer. Dock var vi inte tröttare än att väl hemma började vi sortera ur garderoberna. Jag fick ihop två kassar som ska få ge plats åt det nya. Nu är jag nyklippt, fixat nya naglar och fått lite fräscht i garderoben, härligt!

Ankommande tåg från Hallsberg!

En av tjejernas favoritbutiker! Tur det finns soffor för gamla tanter!

Hur mycket som helst att titta på!

Mums för den shoppingtrötte!

Karlstad by night!

Hemåt det bär!

Resultatet av vår dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar