I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 26 november 2011

Doft av jul!

Det luktar så gott i mitt kök! Ja förresten doftar det i hela huset. Jag lyssnar till två kvittrande stämmor som har så mysigt tillsammans. Det spelas julmusik och stämningen är varm och gemytlig. I vardagsrummet tornar brickorna med färdiga lussekatter och precis i detta nu vispas det till en mjuk kaka. Det är så härligt att få ha dessa tjejer runt mig och få dela ett julbak tillsammans. Snart dags för avsmakning. MUMS!
Önskar att jag kunde förmedla doften!

1 kommentar: