I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 13 november 2011

One-piece!

Ett nytt begrepp i livets villervalla. One-piece är det nya "inneplagget" men det är mer än bara ett plagg, det är en rörelse. Enligt mig påminner det väldigt om en sparkbyxa, dock utan fötter. Ett lite udda plagg beroende på vem det sitter på. Visst är det gulligt med en liten tjej eller kille i en mjuk helsydd pyjamas i gulliga färger sydd i ett collegeliknande material. Och visst är det cool och ser lite mysigt ut på fina tonårstjejer som är uppkrupna i soffan för att titta på film. Jag kan också se häftigheten i att ta lite fredagsmys i skolan och krossa "casual friday" syndromet med att bära One-Piece. Själv har jag svårt att tänka mig att bära denna heldress men är ändå lite avis på Kickungen som ser ut att njuta i sin till fullo. Dock måste jag medge att synen av musketörerna i sina pyjamasar ger mig ett gott skratt, inte elakt eller hånfullt utan ett skratt fullt av ömhet och värme. De ser så små och oskyldiga ut i sina sparkdressar och det krävs mod för att visa sig så sårbar om man är kille i dryga 20-årsåldern.
Vad finns det att säga om detta minst sagt speciella plagg annat än att citera:
One L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar