I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 1 februari 2012

När trollmor har lagt...!


Jag är en trollmor och säkert har jag, minst, elva små troll som jag sjunger för. Nu börjar de bli stora, mina troll men en liten trollunge har jag dock kvar. Ja, jag har ju kvar de andra också men de håller på att växa om mig och inte får jag binda fast dem i svansen heller. Denna lilla trollunge lindar mig runt sina fingrar och lirkar mig dit hon vill. Men ack så fin hon är, detta troll. God som guld och vacker som en huldra. Hon måste vara en bortbyting för trollungar är inte så sköna som hon.
Nyårsvacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar