I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 21 februari 2012

Kärlek är...

Minns med ett leende alla dessa "Kärlek är..." från min barn- och ungdom. Alla dessa sk klichéer om hur det ska vara med kärleken. Trots att det kanske är klyschigt och ibland lite väl gulligt så kan jag ändå tycka att det är så där kärleken är, eller i alla fall borde vara. "Kärlek är att aldrig somna osams." Det är väl ingen kliché utan en insikt. Visst mår vi bättre om vi kramas go'natt och framförallt sover vi bättre. "Kärlek är det som hjälper oss genom bekymren." Det är också svårt att säga emot. För visst är det lättare att bära bördan om man är två och bär tillsammans. Vi kan rynka på näsan, skaka på huvudet och avfärda dessa uttryck men visst innehar de en och annan mysighetsfaktor. Trots allt så behöver vi lite mer av kärlek och romantik i vardagen. Att vakna, lite trött och smågrinig och mötas av ett rött geléhjärta som ligger ovanpå mackan i brödburken gör väl ändå gott åt själen. "Kärlek är när handlingarna säger mer än ord!"

För mig är kärleken "Han med geléhjärtat"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar