I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 23 februari 2012

Fnitter & gapskratt!

Ljud är underskattat. Hela tiden är vi omgärdade av ljud eller kanske ska man säga oljud. Det är fläktar som susar, bilar som låter så öronen gråter, det gnisslar och visslar både här och där. Ibland upptäcker man tystnaden och tycker att det är en lisa för själen. Fågelkvittret är en annan lisa, det inger hopp och tro om att ljusare tider är på väg. Ljudet av jollrande barn och deras porlande, gurglande skratt är smittande och svårt att motstå. Jag har förmånen att få lyssna till tjejers härliga skratt från min källare. Det är fniss och rejäla gapflabb om vartannat men de är så äkta och det finns inte tillstymmelse till tillgjordhet. De sprider god och härlig stämning i hela vårt hus och jag gillar't.


Jullans och min fina kvällspromenad. Vackra vyer och massor med prat. Om allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar