I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 12 februari 2012

Våren runt hörnet!


En kylig, lite snöig februaridag och äntligen kan jag ana våren runt hörnet. Den underbara solen lyser in genom fönstren som tydligt talar om att det är dags för vårstädning. Alla dammtussar, fläckar och det allmänna stöket urskiljs tydligt med hjälp strålarna och det enda som hjälper är att ta på sig och gå ut. Gå ut i den kyliga luften med den värmande solen som omfamnar och ger hopp. Se där en koltrast som skuttande smaskar i sig av de frön som blåmesarna skvätter omkring sig. På trappen smälter snön och det är allt lite dagsmeja. Med kameran i handen och dottern som underbart sällskap lämnar jag kvar dammet och dammsugaren hemma för en promenad i gnistrande solsken för att möta den vår som är på väg.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar