I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 5 februari 2012

Söndagsmys!

Från och med idag ska jag sudda ut ordet "söndagsångest" ur mitt ordförråd. Varför ska man befinna sig i ett tillstånd som egentligen inte har någon som helst funktion. Jag som har ett jobb som jag älskar behöver definivt inte våndas inför en ny vecka och för övrigt går veckorna så fort ändå att det snart är fredag igen. Söndagar är lediga dagar som man fyller med det man själv väljer. Lite sovmorgon, en god, lite sen frukost med ägg, juice och nybakta baguetter. Lite småplock här och där, en söndagspromenad eller en kortare utflykt och lite söndagskaffe. Har lördagsnatten blivit sen kan en bra film och filt i tv-soffan sitta fint. Så hädanefter kommer jag att byta ut "söndagsångest" mot "söndagsmys".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar