I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 31 januari 2012

Ensam är inte stark!

Om du själv får välja kan ensamheten behövas ibland. Du behöver få rå dina tankar och din tid för dig själv. Det är när ensamheten drabbar en, utan varning, som den blir svår att hantera. Jag är en människa som har förmånen att varken behöva vara eller känna mig ensam. Visst finns det stunder när jag känner behov av att bara vara för mig själv. De är inte ofta, snarare oerhört sällan och de är snabbt övergående.

Runtomkring finns det människor som jag behöver och som behöver mig. Detta fyller mig med en innerlig känsla av trygghet och kärlek. När någon i vår närhet behöver en utsträckt hand så räcks här ut fler än vi kan fatta. Och famnarna som öppnas är varma och omhändertagande. Det är så skönt att veta - för ensam är inte stark när vi behöver en hand att hålla i.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar