I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 5 januari 2012

Om somliga visste...

Folk pratar! Det snackas alltid en massa, om folk, gott och ont. Skitsnack! Det är sån't som är till för att höja sin egen kredit eller sänka någon annans. Det gäller att hålla tand för tunga och inte säga fel sak i fel sällskap! Att föredra är dock att alltid kunna stå för det man säger, oavsett sällskap. Minns några rader från min tonår som talar för sig själva än idag:

Om somliga visste vad somliga säger om somliga så skulle inte somliga
säga somliga saker om somliga, som somliga gör.

1 kommentar: