I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 26 januari 2012

Nattens skuggor!

Klockan är mitt i natten eller kanske börjar den närma sig ytterst tidig morgon, egentligen. Sömnen vägrar att infinna sig och tankarna mal och mal. Det snurrar runt i huvudet och för att inte tala om hur det snurrar runt i sängen. Vrida och vända! Försöker fokusera tankarna på något speciellt men de bara virvlar omkring. Det är små saker som ska kommas ihåg och det är större saker som behöver fås gjorda.  Där finns också ett och annat beslut som känns svårt att fatta och något ord som blev för mycket sagt. Visst finns det en och annan tanke som är mörkare än de andra men egentligen är det bara nattens skuggor som är grå. För när lampan tänds så skingras funderingarna och efter några vandringar fram och tillbaka, toaletten, vattendrickande och en blick på datorn, så dras det i ögonlocken igen. Kanske kan det bli någon timmes sömn till innan alarmet uppfordrande kräver min uppmärksamhet och det är dags att återerövra makten över tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar