I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 28 januari 2012

Äntligen lördag!

Lördagar är de dagar då allt ska hända. Veckans eftersläpande städning ska genomföras, tvätten som hopats i högar under veckan ska tas om hand och ärenden som halkat efter ska fixas. På bänken ligger kom-ihåg-listan och trånar efter uppmärksamhet. Men lördagar är inte bara måstenas dag utan dagen då det sociala livet ska uppgraderas eller i alla fall uppdateras. Man ska umgås med varandra och helst också med andra. Sig själv bör man också hinna med att ta hand om och har du ett intresse, hobby eller liknande så är lördag rätt dag att få till det på. Ett stort glas vin eller två bör också hinnas med att inmundigas. Min fråga är: "Hur många timmar är det på ett lördagsdygn? - Tjugofyra, såklart! Slutledningen blir den att timmarna räcker inte. Alltså blir det att prioritera och just denna lördag prioriterar jag umgänget med maken. Själva! Helt otroligt! Vad vi ska göra det återstår att se, troligtvis lite dammsugning, tvätt och självklart lite matlagning. Det gör inget för vi är dock tillsammans och det finns ingen i världen jag hellre gör måsten tillsammans med! Äntligen lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar