I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 8 januari 2012

Lägga på minnet!

Presenten, ja den lägger jag på ett bra ställe så vet jag var den finns när jag behöver den. Det här är en typisk "bra-att-ha-pryl, den lägger jag här så hittar jag den när den ska komma till användning. Vänta nu var ska jag lägga den här lappen så att jag inte glömmer bort att komma ihåg... Minnet spelar en hel del spratt med oss, i alla fall med mig. Jag kommer på att jag behöver en sak, går iväg för att hämta och vips, så är det borta. Vad var det jag skulle...? Hämta men vad! Jag går tillbaka för att minnas och vips, så är det där, javisst jag behövde en...!


Ibland är minnet som en smörklick i en het teflonpanna. Det glider och halkar runt och är omöjligt att fånga. Som att försöka följa ett speciellt löv i höstvirvlarna eller fånga en snöflinga. Minnet sviker och om det är åldern eller att hårddisken är för full spelar egentligen ingen roll, för det är som det är. Dock har jag kommit på att jag måste sluta lägga sakerna på ett bra ställe, som jag sedan ska komma ihåg. Hädanefter ska jag, helt enkelt, lägga dem på minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar