I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 19 januari 2012

Snart kommer änglarna att landa!

Vintern är här med is men det verkat då rakt inte bli någon snö. Regnet faller och fryser till is - på marken! "Det är ju inte rätt!" som sonen så ofta säger. Några av oss är nöjda med hur det är och längtar inte efter snö och snöskottning. Andra väntar förväntansfullt på att det en morgon ska ligga ett snötäcke över marken så att pulkor och skidor kan plockas fram. Hursomhelst så är denna snö ett ständigt samtalsämne. Själv är jag kluven. Det är inte alldeles smärtfritt med snön. Det innebär halkiga och svårframkomliga vägar, det innebär också snöbollskrig och ständiga konflikter på jobbet. Samtidigt så är den så vacker, den vita nyfallna, gnistrande snön, som klär allt det dystra grå. Och vart ska änglarna landa om vi inte får någon snö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar