I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 6 januari 2012

Förtroenden och hemlisar!

Att få dela förtroenden och hemlisar med någon är en förmån. För mig betyder det enormt mycket när mina barn kommer till mig för att lätta sitt hjärta. Med mina barn menar jag alla de som finns runtom mig. Mina egna, mina lånade, barnen på min skola och alla de andra i min närhet. Att få ta del av någons tankar och funderingar, att få vara den som någon känner tillit till ger en varm känsla inuti mig. Det är klart att jag förstår att alla inte berättar allt för mig, tack och lov! Ibland är dock de förtroenden jag får tunga att dela, som att tillsammans bära en mörk hemlighet. Men den är ju lättare att bära om man är två. Om jag fick plocka en del guldkorn i livet så är det de gånger mina egna barn krupit ihop hos mig och berättat. Det kan vara härliga, lustfyllda förtroenden som sprudlande kommer som pärlor. Dock har det hänt att det varit saker som jag önskat att mina barn aldrig behövt vara med om men jag är så glad att de då har kunnat, vågat, velat komma till mig. Det viktiga är ju inte att jag får veta allt utan att mina barn vet att jag finns för dem 24/7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar