I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 6 januari 2012

Bokstaven "H" blev en hyllning!

Häromveckan fick jag ett "H" av min kusin. "H" är ingen lätt bokstav att leka ordlek med därför får mitt "H" bli en Hyllning till min kusin, som är en Härlig tjej. Hon är blond med varmt, glittrande, bruna ögon! Om man ska beskriva henne med ett enda ord (som i och för sig inte börjar på "H") så skulle jag nog välja medmänniska. I henne finns ett engagemang för de svaga i samhället och hon gör ingen skillnad på folk och folk, för henne är alla lika värda. Som person är hon kreativ och pysslig, nära till skratt men lika nära till gråten. Hon  tar gärna hand om andra men behöver också tas omhand. Stark men skör, djup och flamsig, klok och galen! Hon är helt enkelt motsatsernas kvinna.


Vi tillbringade många underbara dagar tillsammans hos vår Mormor och Morfar. Trots att det är tre år mellan oss hade vi fantastiskt kul ihop. I arkiven finns det många härliga bilder på oss tillsammans. Även om det ibland går långa tider mellan att vi träffas så finns där ett osynligt band. Ingen av oss har gått oärrade genom livet och vi har båda en ryggsäck att bära även om vi också delar en massa fina barndomsminnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar