I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 24 oktober 2011

Jag kommer aldrig vinna VM men...

Jag hoppade in på bokhandeln idag efter jobbet. För övrigt den bästa bokhandeln i världen, nämligen Stigs bokhandel i Hallsberg, som egentligen numera är Annettes bokhandel, som har en Bosse som är världsbäst på att föreslå rätt böcker till rätt person. Men nu var det inte själva bokhandeln det skulle handla om utan något som inträffade där, som jag fick återberättat för mig av Bosse, när jag slank in där idag för att köpa en bläckpatron. Han berättade att han hade haft en liten flicka inne på marknadsdagen för att handla och att hon stolt hade berättat att hon hade världens bästa fröken. "Vad är hon bäst på, då?" frågade Bosse den lilla tjejen och hon svarade bestämt "På allt!" "Vad heter din fröken? undrade han och vet ni att hon svarar "Veronie!" Jag blev så rörd och faktiskt en aning generad men oerhört stolt. Det är det bästa betyg jag kan få och det är en karamell jag kommer att suga på länge.


P.S. Såklart blev det en bok inhandlad också. En present till dottern för att hon är världens bästa! Boken heter passande nog "Julia" av Anne Fortier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar