I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 16 oktober 2011

Kalas i långa rader!

Dukat för "Tjejfest" av mina favorit-tjejer!

Hösten hemma hos oss består av ett evigt kalasande. I september fyller yngste sonen och det är med hans födelsedag allting börjar. Tre veckor senare fyller dottern snabbt följd av Mormor, som i för sig inte firas hemma hos oss men ska ju ändå firas. Ytterligare några dagar senare fyller maken och lägger man sedan till ett par veckor så är det dags att fira Fars dag. Tilläggas bör också att om födelsedagen inträffar mitt i veckan så kommer den att firas minst två gånger eftersom släkt och vänner, nästan alltid, kommer helgen efter. Dottern ska dessutom ha "födelsedagskalas" med sina kompisar. Hur många kalasen blir i slutändan orkar jag inte ens räkna på. Trots allt jobb omkring alla dessa kalas så får de i alla fall hösten att gå lite snabbare och det är ju inga fel. För mitt bland alla kalas infaller Allahelgonahelgen och sedan är det inte långt till Första Advent. Snart är det alltså jul igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar