I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 17 oktober 2011

Bokstaven "D"!

Jag har fått en bokstav! Ett "D" dök upp i min logg på Facebook. Vad kan man använda ett "D" till kan man fråga sig? Men tänk vad konstigt det vore utan "D". Troligtvis skulle bara vi finnas eftersom de inte skulle göra det. Förresten skulle det inte heller finnas, för det skulle vara et och det betyder ju och.  Allt skulle vara enkelt för dubbelt skulle inte finnas, helt enkelt! Tänk alla vackra ord på "D" som drömmar tex. Vad vore livet utan drömmar och för att inte tala om dalar. Hur skulle det bli utan dalar då skulle det inte finns toppar heller. Domedagen skulle ju i och för sig inte finnas och inte djävlar men jävlarna skulle ju vara kvar. Dilemman skulle man inte behöva utsättas för och ej heller skulle man kunna dömas. Vilket i sig kanske skulle ställa till det, just "det" som inte finns. Jag konstaterar att utan "det" ställer man till det! Så tack till A-K för d:et jag fick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar