I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 30 oktober 2011

Kaffe och macka!



Snuva, erbarmlig hosta, tung och sliten i kroppen och en envis huvudvärk. Höstförkylning eller bara höstdeppig. Undrar om höstens mörker kan påverka så mycket att kroppen inte riktigt vill fungera. Jag försöker lura mig själv med att det ÄR mysigt med höstmörker, man får tända ljus, krypa upp i soffan, ja allt det där vanliga, men jag vill ha energi och fixa och dona. Jag vill få lust och ork att gå ner i källaren och röja och kasta, sortera och ställa i ordning men den rätta inspirationen vill inte infinna sig. En del saker kan jag inte göra själv och därför går man som i väntans tider. Jag behöver fungerande armar med muskler eftersom det ska kastas ut stora, tunga möbler. I och för sig skulle jag kunna röja bland prylar. Ja varför inte?

En kopp kaffe, en god smörgås och sedan tar jag tag i det. Undrar var jag ska börja. Hobbyrummet, nja där är det nästan omöjligt att komma fram för en trasig fåtölj, kartonger, resväskor mm. Gillestugan då! Hm! Kaffe och macka låter gott, jag börjar där så får jag se vartåt det utvecklar sig. Kanske en bra bok med tända ljus och en kopp te...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar