I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 23 oktober 2011

Förändringar!



Det är en viss tillfredsställande känsla att ha 34 kg älgkött i frysen. Lägg därtill ett antal kilo rådjurskött så ökar välbefinnandet ytterligare. Det är något genuint över att hantera och paketera kött och frysa in för framtida behov. En förunderlig förnimmelse av att vara förmögen eller rik finns där. Jag inser att detta kommer att innebära en radikal förändring av vår matsedel. Nu är det rätter med vilt som gäller och förnyelsens tid är inne. Idag har jag tex anrättat "Älgfärsgryta med bacon och Västerbottenost". Förträffligt gott! Med detta hoppas jag att min lust att laga mat åter infinner sig och att den mottages med lika nöjda miner som dagens rätt gjorde. Förändringens vindar blåser och för, förhoppningsvis, fram kulinariska läckerheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar