I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 3 oktober 2011

Hemma igen!

Så var det vardag återigen och London är endast ett minne blott. Men vilket minne sen! Det har varit en vecka fylld av blandad kompott. Musikaler, det blev ytterligare en, nämligen "Miljon dollar quartet" som vi såg på fredagskvällen och den var värd pengarna men "Dreamboots and petticoats" var strået bättre.
En båttur på Themsen i strålande Londonsol med sikte mot Greenwich. Väl där så var utsikten häpnadsväckande och hisnande men att betala £7 för att besöka nollmeridianen var väl häftigt. Maken tog med sig dottern, som för övrigt gick in gratis, för att få en bild inifrån gallren.









Portobello Road, Petticoat Lane, Spitalfield Market fick också besök av våra oförtröttliga fötter. Vi gick och vi gick och vi gick och vi gick... Fot-tvätt med eftersmörj och nya strumpor minst ett par gånger om dagen, det gör susen för ömma fötter.
På väg till Camden fantiserade jag om var en av mina favoritbloggare bor, hon är nämligen bosatt i London, Londontanten och så "låtsasfikade" jag med henne. Jag brukar "låtsasfika" med människor som bor långt bort eller som jag inte känner men vill lära känna. Det är lite som att ha en "Mållgan".
Veckan innehöll mycket mer, men jag anar att jag kommer att återvända genom bloggen då och då för att riktigt få frossa i resminnen och få uppleva dem igen. Undrar om det inte lutar åt London 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar