I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 23 februari 2014

Vips!

Det är otroligt hur fort en vecka kan gå. Den ligger där framför en, tom och ledig. Ja, inte tom då och inte särskilt ledig heller, kanske. En vecka som skulle ägnas åt nära och kära i första hand, åt OS i andra hand och måsten i sista hand. Jag tror att jag har hållt mig till den ordningen. Det har varit härliga stunder med pratfika , härliga samtal över en kopp kaffe, lunch med bästa vännen och barnen. Och allt toppat med en behaglig klick och kick av svenska OS-medaljer. När jag ligger här och summerar den gångna veckan finns det bara några få ord som behövs. Stolthet, glädje och lycka över att ha så fina människor runtom mig och att så många av våra OS-idrottare fick lyckas. Vips är mitt sista ord! Därför att vips är veckan slut och i morgon börjar det en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar