I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 28 februari 2014

Mariadagen

I dag är det alla Mariors egna dag. Genom min barn- och ungdom firade vi denna dag tillsammans, min mamma, min mormor och jag. Tre generationer kvinnor, alla bärande namnet Maria. Vad skulle kunna vara mer naturligt än att min dotter också skulle bära namnet. Sorgset nog fick inte min kära mormor och min älskade dotter någonsin fira den gemensamma namnsdagen tillsammans. Återigen är vi tre generationer som förenas genom detta vackra namn, som vi alla bär med stolthet.
Många är det som heter Maria och till alla dem önskar jag en dag som de länge kan minnas. Till mina Marior vill jag bara säga att jag älskar er innerligt och ser fram emot ett gemensamt Mariafirande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar