I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 5 februari 2014

När väntan ger tanken luft!

Att gå i väntans tider förknippas oftast med något positivt. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, så lyder talesättet. Men om jag nu inte väntar på något gott, utan på något ont som kanske för något gott med sig. Då kanske jag inte vill vänta hur länge som helst. Hursomhelst är det inget jag kan göra än att vänta. Under tiden gäller det att hålla det mesta flytande och framförallt huvudet ovanför ytan. Ibland glömmer jag bort vad jag väntar på men ibland slår vetskapen till bara så där, som en örfil med brännande eftersmak. Jag tror inte jag är rädd, inte ens orolig utan jag vill bara ha det ur världen. Att vänta är bara inte min grej och väntan ger bara luft åt mina tankar som jag inte vill tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar