I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 16 februari 2014

En förunderlig kvinna! (6)

Ända sedan den dag hon fick en lillebror har hon ödslat sin kärlek på allt och alla andra. Men hon glömde att spara lite till sig själv. Bara så där lite, så att det räckte att hålla i, för att inte blåsa omkull själv. Hennes hjärta är så öppet och varmt, men ack så sårbart. Hon må vara liten, men liten, seg och med en inre styrka som hon delar ut i form av omtanke och omsorg om andra.
Med en kärlek till synes helt outsinlig har hon slutit en efter en till sitt hjärta och gång på gång tömts sig för andra. En kvinna så kärleksfull och hennes fina inre som återspeglas i hennes varma, bruna ögon. Hon är en människa med massor av kompetenser och sprudlande av kreativitet.
En vårdag, för rätt många år sedan, kom hon till världen och in i mitt liv och hjärta. Och blev den lillasyster jag så hett efterlängtat. Hon är en så stor bit av mitt hjärta och jag önskar att hon hade mer plats i mitt vardagsliv. Jag vill sitta med henne över en kopp kaffe och berätta om min dag och kunna älta mina vardagsbekymmer. Dela hennes vardag och bekymmer. Ta en bakelse och njuta av livet - här och nu. Få hålla hennes hand när åskan går och dela skratt, tårar och liv. Allt detta gör vi på distans och det gör mig ändå väldigt varm och lycklig. Lilla Lena med det stora varma hjärtat och den oändliga kärleken, hon är som en symbol för medmänsklighet. Älskar dig innerligt! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar