I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 19 februari 2014

Över en kopp kaffe!

Tänk att så många ord och känslor kan byta ägare över en kopp kaffe. Och tänk att stegen kan bli lättare, sinnet ljusare och luften lättare att andas efter ett möte med en alldeles speciell person. Och tänk att år, rynkor och klimakteriesvallningar är betydelselösa och att det är bara vi som är viktiga. Oj, vad jag behövde detta. Detta samtal över en kopp kaffe. Ett samtal utan tid och rum och utan fasader eller platityder. Tänk att detta är bara början...
Ofta säger vi tänk om när vi istället borde säga tänk att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar