I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 3 februari 2014

Funderingar!

Försöker summera dagens innehåll av allsköns olika arbetsuppgifter. Känner mig en aning osäker kring hur min arbetsbeskrivning ser ut. Jag vill inte på något sätt klaga eller gnälla utan mer få en förklaring till min oerhörda trötthet. Måndagar börjar med egen klass där det står högläsning och matematik på schemat. Efter avslut och undanplockning återstår en kort rast innan det är dags för nästa lektion. Nu är det bloggkurs som gäller och deltagare är fritidspersonal. En snabb lunch och en mailkoll senare befinner jag mig hos personal på expeditionen för att ansluta mobiler till skolans nätverk. Ett inställt möte innebär tid över till uppdatering av hemsida och besvarande av mail. Nästa träff består i att installera Lexia på elevdatorer och när inte det funkar krävs telefonkontakt med it-pedagog. En skrivare behöver pysslas om och någon behöver hjälp med helpdesk. Nätverket segar och är inte riktigt ett stabilt verktyg att lita till. Arbetsdagen avslutas med en frottering i läromedel som vi troligtvis inte har råd med. Nu låter detta lite bittert men jag älskar mitt jobb och jag har fantastiska kollegor. Men jag funderade lite på varför jag är så trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar