I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 28 februari 2014

Inte tid!

Det här har jag inte tid med! Ligga här och kroppen värker och näsan rinner. Nej, detta var inte planerat och absolut inte lämpligt. Förresten kan man ju ställa sig frågan, när är det lämpligt? Knappast att svaret blir något annat än aldrig. Men nu är bacillerna här och ställer till förtret. Feber, snuva och hosta. Lite självömkan är faktiskt på sin plats. Ingenting smakar och ligger jag, gör det ont men går jag, skakar benen som på ett nyfött föl. Och jag har inte tid! Min agenda är full av "att-göra" och jag har ingen ork att göra nå't. Som alltid kunde det vara värre men lite synd är det om mig som är sjuk. Ett ljus i mörkret är att våren är på väg även om jag inte har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar