I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 17 februari 2014

Lediga dagar!

Solen lyser därute och borde göra mig glad och förväntansfull men... Känslan av välbefinnande lyser med sin frånvaro i kapp med solen. Kan inte riktigt greppa tanken på ledig tid som bara väntar på att fyllas med så mycket att det inte är möjligt. Det är så otroligt mycket jag vill göra och så mycket jag behöver göra. Måsten ligger där och irriterar som ett myggbett om sommaren. Och istället för att ta tag i något gör jag inget. Ja, inget är väl att ta i. Dammsugning, toalettstädning och plockande som inte syns, har stått på dagens agenda. Har så många jag vill träffa och prata med, ta en fika, bjuda på lunch och bara vara. Inser att lediga dagar måste styras upp annars rinner de mellan fingrarna, som sand en sommardag eller som fickpengar i London. Kommer också till insikt att det är inte vårsolens fel att jag är obeslutsam utan blotta tanken på tomma, oplanerade dagar. Eller lediga dagar som är överplanerade. Hursomhelst så tror jag att det är dags att styra upp veckan och vad kan vara viktigare än möten. Möten med människor som betyder mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar