I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 15 februari 2014

Små människor!

Tänk att det finns så små människor. Små människor i sinne och tanke. Människor som måste trampa på andra för att själva ta sig upp. Det är som om de tror att de inte kan leva och se världen utan att använda andra som avsats. De använder människor som verktyg för att nå sin egen tillfredsställelse och för att få makt. En makt som sedan används i ondo och utan empati. Att så split och skapa intriger ligger i egenintresset och att såra hårt och hänsynslöst är syftet. Tyvärr lyckas de ofta i sitt uppsåt och alldeles för ofta gör de livet surt för andra, vilket kan ge ärr för livet. Jag har varit utsatt för det, sett kära utsättas och vet att det finns människor jag bryr mig om, utsättas för det just nu. Det gör mig arg, upprörd och ledsen och jag önskar bara att vi alla kan få styrkan att se att de faktiskt bara är - just små människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar