I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 31 mars 2012

Verona - Venedig!

Tänk att en film kan få en att bestämma resmål. En till synes ganska blek film, absolut inget passionerat drama eller nervknipande thriller/action. Inte är det heller en sådan där "dravlig", romantisk komedi som är lättsmält men som heller inte lämnar några spår. En film i mängden som inte sticker ut skulle man kanske kunna säga. En enkel historia, såklart med lite romantisk underton, den lågmälda tonen och de fantastiska vyerna och bilderna från Italiens Verona med omnejd etsar sig fast. Så eftet att jag och dottern hade sett denna fina film bestämde vi oss för att dit ska vi, förr eller senare. När det var dags för att planera sommarens semester var det också dags för operation övertalning, på pappan. Ingen öl och ingen whisky att tala om så det fick bli att locka med vin, pasta, olivolja och äkta italiensk pizza. Och det gick vägen! Så nu har vi beställt flyg till Venedig, hotell ett stenkast därifrån och utflykterna får bli både Verona och Trieste. Jag vill absolut inte skynda på våren men visst längtar jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar