I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 14 mars 2012

Ett paket!

Trött och aningen sliten. Det är mycket nu! Mycket är det som ska kommas ihåg och post-it lapparna räcker inte till och jag glömmer ibland var jag har lagt mina kom-i-håg listor. Som en smörklick i en het teflonpanna glider mina "får-inte-glömma" och mina "kom-i-håg-att" runt och känns ibland omöjliga att få fatt i. Ändå så är det något visst med att "ha-fullt-upp". Dagarna rusar i väg men det känns ändå som om det är livet som pulserar. Javisst ja, hon ville ha hjälp med omdömen, måste kopiera, ska skriva ut det där pappret, vem skulle ha...?, var la jag den där...?, kan du fixa...?, bara ett ögonblick..., får jag låna...? Mitt i röra och kaotisk ordning knackar det på dörren och där står en ängels sändebud och gör min dag. Ett litet paket och tack på en papperslapp från en fantastisk tjej. Ljuslyktan kommer att värma och lysa upp mörka kvällar och stunder precis som tjejen själv alltid gör. Tack Linn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar