I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 18 mars 2012

Så var det dags igen!

Jaha, då befinner vi oss i "köttbullestadiet" igen. Cirka tre gånger om året bjuds det till kalas i detta hus. Ja det är klart att kalasen är fler än så men inte med köttbullar i gräddsås på menyn. Det är alltså dags igen för att brottas med uppemot tre kilo köttfärs. Det ska rullas, stekas och anrättas efter traditonens regler. Gräddsås ska det vara, lingon, saltgurka, smörgåsgurka, blandade, kokta grönsaker och potatis. Inga förändringar, inga tillägg utan precis som det alltid varit de senaste 15 åren. Låter det inte hemskt tjatigt? Ändå verkar det som om gästerna är nöjda. Allt är ju dessutom enligt födelsedagsbarnets önskan och mina barns önskningar är min lag så långt det är möjligt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar