I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 25 mars 2012

Bäst under press!

Just nu händer det mycket, nära och runtomkring. Det pågår en massa saker som jag är högst inblandad i och det finns det som påverkar mycket men som ändå är en bit ifrån. Bästa vännens dotter, som varit min lite grann, ska få barn i dagarna. Det är stort! En nära och kär kollega, läs rektor, ska gå i pension. Vilket ställer mig inför en separation som jag inte vet om jag är förberedd på. Kring allt detta pågår också förberedelser som ska göras till hennes ära. För övrigt är det som vanligt att kreativiteten flödar som bäst under press. Veckan framför är späckad in i minsta sekund och det gör att sekunderna går alldeles för fort. Nej, ingen kan påstå att livet är tråkigt eller att tiden går långsamt, för just nu snurrar visarna som propellrar på ett jetplan. Det gäller att hålla i hatten och försöka vända allt till medvind för annars är det lätt att livet virvlar förbi. Mitt i allt detta så är det någon j-l som stjäl en timme. Hm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar