I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 16 mars 2012

Låt karusellen snurra!

Just nu känns allting som upp- och nervända världen. Det händer saker som är overkliga och helt galna. Det är i och för sig inget negativt men det ställer saker och ting på sin spets och det blir allvarliga beslut att fatta. Dessutom snurrar ekorrhjulet i en fart som kanske inte är nyttig och jag vet inte om jag ska hissna eller må illa. Jag tjusas av farten men känner att jag också behöver en GPS för att hitta rätt i tillvaron. Vad är rätt? Vad är fel? Vad är alternativet? Oj, vad jag önskar att livet och dess innehåll kunde vara något mindre komplicerat. Kanske inte för enkelt heller men definitivt lagom. Det jag säkert vet är att den som ska dela min resa, om det blir någon, är den jag helst delar denna typ av resor med och jag vet att hon är en god kartläsare. Låt karusellen snurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar