I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 9 oktober 2016

Kalasande!

Så har vi lagt ytterligare ett firande till handlingarna. Inga köttbullar i gräddsås blev det men det gick alldeles utmärkt med smörgåstårta. Mormors hembakta tårta smakade som alltid som en dröm och kaffet värmde gott i höstrusket. Lika mycket värmde det att se sig omkring och glädjas åt vilken härlig samling med människor som alla har ett gemensamt just idag, nämligen att fira dottern på hennes dag. 19 år är inte jämt eller ens märkvärdigt att fylla och själv ville du bara ha ett litet kalas men... Ett litet kalas blir stort när det är många kära som är nära. I efterdyningarna av dagens kalas kan jag kort sammanfatta att det blev en bra dag, ett trevligt kalas, goda tårtor och mycket härliga människor som intog vårt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar