I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 12 oktober 2016

Tålmodig optimist!

Jag brukar skämtsamt säga att det året jag föddes tog gud lite extra av burken tålamod och strödde över de nyfödda och  faktiskt har flera oberoende nickat jakande åt mitt påstående. Lite extra ur burken optimist tror jag också gud tog det året. Och båda är ju väldigt goda och fina egenskaper som jag är djupt tacksam för. Dock händer det att de krockar med varann. Just nu är ett sådant tillfälle. Jag är så optimistisk att jag inte har tålamod att vänta och när tålamodet brister blir jag inte fullt så positivt inställd längre. Det är då sociala medier gör underverk. Ja inte är det Facebook, Twitter och Instagram som gör det utan det är det som människor sprider till mig via dessa kanaler. Tankar, värme, uppmuntrande ord och kärlek omfamnar mig på det mest häpnadsväckande sätt. Jag blir rörd till tårar och mitt hjärta svämmar över av all omtanke. Det skapar ett lugn i mig som ger mig tålamod att härda ut och återigen ser jag positivt på morgondagen. Tack alla ni fina runtom mig som förmedlar detta till mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar