I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 20 oktober 2016

Äntligen fredag!

Så har ytterligare en vecka rullat på om än lite annorlunda mot vanligt.  Fast vilka veckor är lika och ser det inte alltid aldrig ut som det brukar. I alla fall är det snart fredag igen vilket jag har känslan av även på en måndag. Nu är det dock torsdag så fredagen är bara en ögonblink och en skönhetssömn bort. Dock är ju den sistnämnda väldigt långt bort. Nåja nu är min anledning till "äntligen fredag" inte för att arbetsveckan är över eller för att helgen väntar utan min anledning är tvärtom. Det är fredag, jag ska jobba och jag ska ha slöjd med världens bästa femmor. Och som inte det vore nog ska vi sjösätta vårt spännande projekt: "Traditionella slöjdtekniker möter modern teknik". Vi ska sy miljövänliga kassar i ekologisk bomull med broderi och applikation. Som grädde på moset ska vi montera strömbrytare och led-lampor med konduktiv tråd och få det hela att lysa. Så coolt, så spännande och så sjukt kul. Är det konstigt att jag äntligen vill ha fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar