I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 14 oktober 2016

Hur vet man?

Hur vet man vad saker beror på om det inte finns tydliga svar eller klara besked? Vad hänger ihop med vad och varför händer saker och hur kan vi förstå vad som händer? Med diagnosen Bel pares (ansiktsförlamning) i bagaget lämnade jag sjukhuset utan att vara ett dugg klokare, dock med medicin att lita till. Jag vill tillägga att jag blev mer än väl omhändertagen och bemött av all personal jag kom i kontakt med. Men som sagt någon bakomliggande orsak till mitt tillstånd kan inte uppges även om det fortfarande finns tid att invänta alla svar på alla prover som togs. Det kan vara Borrelia, bältros eventuellt, samt en hel del andra mycket mystiska åkommor. Och så kan det vara stressrelaterat!!! Just detta känner jag att flera i min omgivning nickar lite bekräftande. Jamen så är det nog. Själv letar jag helt andra orsaker som att jag precis införskaffat en ny eltandborste, kanske har den triggat min ansiktsnerv. Eller jag var nyss ute och flög och fick som vanligt lock i öronen och visst var det lite extra i vänster denna gång, eller... Den där förkylningen som inte brutit ut, kanske har den satt sig som en virus i halva ansiktet. Ja frågorna om hur detta kunde hända och varför, lär hopa sig i mitt huvud. Kanske är det bara att gilla läget och hoppas att det snabbt går över, annars finns risken att jag faktiskt blir stressad och hur blir det då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar