I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 30 oktober 2016

Åter i den Pragtfulla staden!

Så vilar då fötterna efter en lång dag. Men vilken härlig dag! Sommartid som övergår i vintertid samtidigt som klockan står på alarm och bussen ska gå. Det är som gjort för dålig sömn och försovning men icke sa nicke. På plats, i tid tillsammans med alla fantastiska kollegor. En bussresa och flygtur senare står vi på tjeckisk mark och Prag ligger för våra fötter. Eller snarare våra fötter lägger sig för Prag. Lite mat, mexikansk och mycket god sådan för övrigt och sedan tog vi kurs mot gamla stan. Små underbara butiker att utforska och ett och annat inköp hanns med innan det var dags för en cappuccino och lite lyxig glass. Med ny energi i benen intog vi Karlsbron. Ljuvliga vyer i höstskymning och måste-selfies bland den oräkneliga turistströmmen. En spårvagnsresa tillbaka till hotellet, fotvila och en välsmakande pasta och dagen blev fullständig. Tack Catharina och Gunilla för en "jag-nyper-mig-i-armen" underbar dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar