I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 2 oktober 2013

Jag vill ha mer!

Min värld är klädd i färgsprakande kulörer och himlen är hög och klar. Luften biter men det är bara som ett oskyldigt nafs.  Det är nästan ofattbart vackert och det känns som om det är svårt att njuta av denna underbara höst - tillräckligt.  Hur mycket jag än försöker ta vara, spara och  bara vara i nuet så är det inte nog ändå. Under bilfärden låter jag blicken svepa över allt det sköna och registrerar för att för alltid minnas bilden. Jag fotar de vackra löven och de små och stora vyerna för att föreviga ögonblicken av hänförelse. Ändå räcker det inte till. Jag får inte nog av den tid jag får. Jag vill ha mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar