I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 10 oktober 2013

När?

Dra in, dra ner, dra bort, dra av och dra åt! Skär lite här och skär lite där. Minska och krymp och till sist blev det en "tummetott" kvar. Satsa, lyft och nu är det dags men utan förutsättningar och nerbantat till svältgränsen. Var dag går jag till mitt jobb, ett jobb som jag älskar och var dag går jag hem, aningen tröttare och med en begynnande känsla av maktlöshet. När ska vi se den där satsningen massmedia skriver om och när ska våra barn få det de behöver, förtjänar och har rätt till? NÄR?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar