I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 6 oktober 2013

Så skriver jag ändå!

Ord är så fattiga och jag är ingen poet men bara så du vet jag skriver ändå. Kanhända ingen läser eller gillar det jag skriver men det spelar ingen roll jag skriver ändå. Orden är mina och jag får använda dem hur jag vill och om jag vill och om du misstycker så skriver jag ändå. Om det är intressant eller inte spelar också mindre roll, du kan låta bli att läsa och välja bort mina ord. Men jag vill gärna skriva om inget och om allt mellan himmel och jord. Jag skriver för att orden trängs i min tanke. De snirklar runt och slingrar sig som humle kring sin stång. För att minska på trycket och få tankarna skingrade tar jag till min penna för att få mellanrum och luft. Och om du inte gillar vad jag skriver eller att jag skriver så skriver jag ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar