I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 2 maj 2012

I gott sällskap!

Kortdag på jobbet fast ändå lång. Varm, svettig cykeltur hem i gassande, underbar majsol. Väl hemma åker kaffet på, till detta serveras ett par kupor god glass och ett trevligt sällskap. Vi sitter och småpratar om ditten och datten, flickvännen och jag. En härligt, mysig stund på tu man hand. Sedan ramlar de in, en efter en, de käraste jag har - barna. Det är så gott att ha dem omkring mig, de mina, som nu blivit fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar